Ректор

ІНФОРМУЄ ЦЕНТР МЕДІАКОМУНІКАЦІЙ ХНТУСГ. СТВОРЕНО НОВУ КАФЕДРУ.

В нашому університеті відкрили кафедру маркетингу та медіакомунікацій, яка є профільною при підготовці бакалаврів та магістрів зі спеціальності 075 «Маркетинг». За ліцензією набрали 50 студентів, а також ще 20 студентів навчатимуться за магістерською програмою. Про особливості підготовки фахівців з маркетингу розповідає завідувач кафедри Олександра МАНДИЧ.

— Шановна пані Олександро, розкажіть, будь ласка, як з’явилася ідея з відкриття такої кафедри в аграрному виші?

—Ідея з’явилася після того, як кілька років тому отримали ліцензію МОН за даною спеціальністю. В той час було проведено дослідження ринку праці, в ході якого з’ясували, що на маркетологів попит є значним. Особливо гостро постають питання з розвитку маркетингової діяльності в аграрному секторі, де, наразі, кількість маркетологів поки що мінімальна через ряд як об’єктивних, так і суб’єктивних факторів. Слід також відзначити, що значна кількість вітчизняних підприємств має достатню матеріальну базу і потужний виробничий потенціал, але щоб бути більш конкурентоздатними, вони намагаються перейти на новий рівень менеджменту, залучити нові технології й інструменти управління, запровадити в своїй діяльності прогресивні закордонні практики. Для цього потрібні фахові маркетологи, які після відповідних досліджень цільових ринків мають управляти й виробничою діяльністю, й формувати товарну політику, займатися ціноутворенням, формувати стратегії просування та збуту товарів. Це охоплює практично увесь спектр виробничо-комерційної діяльності підприємства. Саме маркетологи найкраще знають ринок, потреби у виробництві, необхідні системи менеджменту та технології стратегічного управління, тому вони є універсальними фахівцями. Одночасно для постійного розвитку підприємства маркетологи формують нові стратегії, створюють нові бізнес-проекти, нові стратегічні плани розвитку і т.п.

— Мова йде лише про аграрну галузь?

— В тому числі. Зараз не кожен технічний заклад вищої освіти має можливості для підготовки універсальних управлінців високого рівня. Завдяки підтримці керівництва університету, наші «економічні» спеціальності постійно розвиваються. Наявність потужної університетської бази для навчання (як в теорії, так і на практиці) дозволяє нашим студентам потім працювати в різних сферах, зокрема, й у сільському господарстві, в сфері матеріально-технічного забезпечення сільського господарства, в сфері переробної промисловості. Хочеться окремо відзначити, що наші спеціальності ліцензовані за стандартами МОН. Тобто, за навчальними планами студенти вивчають весь комплекс економічних та управлінських дисциплін, додатково - окремі напрямки аграрного виробництва, переробної промисловості, а також особливості управління в інших сферах фінансовій, страховій, банківській.

— Що включатиме в себе спеціалізація з медіакомунікацій?

—Знання з медіакомунікацій даватиме маркетологам можливість донести всю інформацію про товари і послуги через найновітніші інструменти, які дає мережа Інтернет й інші цифрові канали зв’язку. Сьогодні є безліч технологій і безліч методів поширення інформації, вони постійно оновлюються і модернізуються. В нашому розумінні «медіакомунікації», в першу чергу, являють собою засіб донесення та отримання інформації, тому ми будемо вивчати і освоювати на практиці всі ці інструменти в повному обсязі. Крім того залучення PR-, Медіа- та ІТ-технологій в маркетингу, наразі, є найзатребуванішим для майбутніх випускників.

— Дякую Вам за коментарі.

Віктор Козоріз, співробітник центру медіакомунікацій ХНТУСГ.

Довідково: На сьогоднішній день на кафедрі працюють 2 доктори та 3 кандидати економічних наук, а також асистент (аспірант).